Nákup na splátky

AKCIOVÝ LETÁK

Čo na webe nenávidíme?

Mnohí autori webových stránok ich ešte stále robia viac sami pre seba ako pre ludi a používajú množstvo prvkov, ktoré doslova nenávidia. Na základe vlastného výskumu to tvrdí Theresa z firmy Damiena Coyla

"Typickým príkladom toho, čo ľudia na weboch nenávidia, sú napríklad flashové animácie - tlačidlo 'preskočiť intro' je najpoužívanejším tlačidlom na internete," povedala Cunningtonová. Flash je totiž pre ľudí bariérou brániacou v prístupe k informáciám, pre ktoré na web pôvodne prišli.

Podľa šéfa webdizajnérskej firmy Damiena Coyla je absolútne najnenávidenejším prvkom na webstránkach agresívna reklama, ktorá prekrýva texty, divoko bliká a požiera veľkú časť prenosovej kapacity.

Druhým najväčším hriechom je "vynachádzanie kolesa" - návrh stránky s netradičným spôsobom navigácie a štruktúry, ktorý sa musia surfisti dlhšie snažiť pochopiť.

Internetistov rozčuľujú aj internetové odkazy, pri ktorých nie je jasné, kam vedú - najmä ak nejde o odkazy na webové stránky, ale na dokumenty vo formáte PDF či DOC a nie je pri nich uvedené, akú sú veľké. Štvrtým smrteľným webovým hriechom sú animované ikony, blikajúce texty a bannery - odpútavajú totiž pozornosť od samotných informácií a tak ľuďom sťažujú orientáciu na stránkach.

Päticu uzatvára hriech nazvaný podľa Tolstého rozsiahleho diela "Vojna a mier": je ním uverejňovanie pridlhých textov, väčšinou priamo prebraných z papierových firemných brožúr. Text na obrazovke sa však číta o štvrtinu pomalšie ako na papieri a tomu by mala byť prispôsobený aj jeho rozsah - ľudia oceňujú najmä weby tak krátke, že sa po stránke nemusia vôbec posúvať smerom nadol.